fbpx
Nezávazná poptávka
tvorba webových stránek praha
budvidetnawebu.cz
Ladislav Hrabal
Poptávka

Jaký je rozdíl mezi PPC a CPC a co to je?

rozdíl mezi ppc a cpc

Pokud provozujete online podnikání nebo se zabýváte marketingem, pravděpodobně jste se setkali s termíny PPC (Pay-per-Click) a CPC (Cost-per-Click). Tyto dva pojmy se často zaměňují, ale ve skutečnosti se jedná o dva odlišné modely online reklamy. Dozvíte se, co znamenají a jaké jsou mezi nimi hlavní rozdíly.

Co je PPC (Pay-per-Click)?

PPC, neboli platba za proklik, je reklamní model, ve kterém inzerent platí pokaždé, když uživatel klikne na jeho reklamu. Nejznámějším příkladem PPC reklamy jsou sponzorované výsledky vyhledávání na platformě Google Ads. Inzerent nastaví klíčová slova, pro která chce svou reklamu zobrazovat, a platí pouze tehdy, když uživatel na reklamu klikne.

Co je CPC (Cost-per-Click)?

CPC, neboli náklady na proklik, je metrika, která udává průměrnou cenu, kterou inzerent zaplatí za jeden proklik na svou reklamu. CPC se vypočítává jako celkové náklady na reklamu vydělené počtem prokliků. Jinými slovy, CPC je cena, kterou inzerent skutečně zaplatí za jeden proklik v rámci PPC kampaně.

Hlavní rozdíly mezi PPC a CPC:

  1. Platební model vs. metrika
    PPC je samotný platební model, zatímco CPC je metrika, která měří náklady na jednotlivé prokliky v rámci PPC kampaně.
  2. Předem stanovená cena vs. průměrná cena
    V případě PPC inzerent předem stanoví maximální cenu, kterou je ochoten zaplatit za proklik (max. CPC). V aukci pak platí skutečnou CPC, která může být nižší než maximální nabídka. CPC naopak představuje průměrnou cenu, kterou inzerent zaplatil za všechny prokliky v dané kampani.
  3. Kontrola nákladů
    PPC umožňuje inzerentům lépe kontrolovat náklady nastavením denního rozpočtu a maximální nabídky za proklik. CPC je spíše metrikou pro měření výkonnosti kampaně.

Shrnutí

PPC a CPC jsou úzce provázané, ale přesto odlišné koncepty. PPC je platební model, ve kterém inzerent platí za každý proklik na svou reklamu, zatímco CPC je metrika udávající průměrnou cenu za jeden proklik v rámci PPC kampaně. Pochopení rozdílu mezi těmito termíny je klíčové pro efektivní řízení online reklamních kampaní a optimalizaci nákladů na získávání návštěvníků a potenciálních zákazníků.

Poptávka

Nezávazná poptávka

Vyplňte formulář a získejte cenovou nabídku.
Jako speciální nabídku pro vás mám nyní připravenu 20% slevu při použití slevového kódu (neplatí pro správu webu):
WEB20
Vše zařídím, budete mít web bez starostí.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů pro vyřízení vaší poptávky.
tvorba webových stránek praha
Ladislav Hrabal - budvidetnawebu.cz
Tvořím nové weby a redesign stávajících, které už to potřebují. Sleva pro zajímavé nebo dobrovolné projekty, napište mi.

E-mail

hrabal@budvidetnawebu.cz

Telefon

+420 774 26 59 59

Pracovní doba

9-17:00 (ostatní dle dohody)
Online po celé ČR
tvorba webových stránek praha
budvidetnawebu.cz
Ladislav Hrabal
Tvořím nové weby a redesign stávajících, které to už potřebují.

Sleva pro zajímavé nebo dobrovolné projekty, napište mi.
© 2024 Ladislav Hrabal
Zásady ochrany osobních údajů
phone-handsetclockarrow-right
Otevřít WhatsApp
Máte dotaz? Napište mi na WhatsApp.
Dobrý den, chcete se na něco zeptat? Napište mi na WhatsApp.